Professionelle læringsfællesskaber på 10iCampus set i et internationalt og interkulturelt perspektiv

Titel:                   Professionelle læringsfællesskaber på 10iCampus set i et internationalt og interkulturelt perspektiv
År:                       2019-2022
Indhold:            På tværs af vores fælles arbejdsgrupper har lærere deltaget i PLF-kurser og været i jobshadowing i flere lande i EU for at stille hinanden spørgsmålene: ”Hvordan kan vi vide, at vores elever lærer det, vi ønsker?”

39 – kursus i Barcelona

STEAM i Grundskolen: Et KA1-projekt sammen med UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole i Odense

Titel:                   STEAM i Grundskolen: Et KA1-projekt sammen med UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole i Odense
År:                     2018-2019
Indhold:            To af vores lærere har deltaget i Erasmus+ konferencen i Østrig om STEAM, hvor de har fået inspiration og ny viden, som de har viderebragt til de andre lærere på 10iCampus

37 – STEAM-konference i Østrig

PUC-projektet (Professional Learning Communities) ansøgt af Varde Kommune

Titel:                   PUC-projektet (Professional Learning Communities) ansøgt af Varde Kommune (2018-2019)
År:                       2018-2019
Indhold:            Seks lærere har på kurser og i jobshadowing i flere EU-lande fået et kompetenceløft med særligt fokus på udsyn og chancelighed.

33 – JOBSHADOWING i London – elevrundvisning

Den internationale dimension i matematik- og naturfagsundervisningen

Titel:                   Den internationale dimension i matematik- og naturfagsundervisningen (2017-2019)

År:                       2017-2019

Indhold:            Matematik- og naturfagslærerne har bl.a. deltaget i kurser i Grækenland, Holland og Tjekkiet, hvor de har fået et interessant, kreativt og interkulturelt syn på deres omverden.
De har oplevet, at matematik og naturfag har sit helt eget faglige sprog, hvor gode engelsk- eller tyskkundskaber ikke nødvendigvis er et krav. Samtidig har de også oplevet, at det faglige fællesskab med andre europæiske lærere har styrket deres sproglige kundskaber, idet deres faglige kompetencer var fællesnævneren.

47 – Matematik i Grækenland

Synergi i sprogundervisningen

Titel:                   Synergi i sprogundervisningen

År:                       2015-2017

Indhold:            Engelsklærere har bl.a. deltaget i kurser i Bath i England, Edinburgh i Skotland og på Malta. Tysklærerne har deltaget i tyskkurser i München i Tyskland – alle med interessante skolebesøg og stort fagligt udbytte – både sprogligt, men også i forbindelse med det enkelte lands kultur- og samfundsforståelse. Der er i denne forbindelse også skabt faglige og personlige venskaber på tværs af landegrænser.

31 – Sprogkursus i Bath i England